HTML

Morrowind Mania

Ez az oldal a 2002-ben készült "The Elder Scrolls III: Morrowind" nevű játékról fog szólni.

Utolsó kommentek

Linkblog

Skillek,avagy mibõl is áll egy karakter.

2008.07.28. 11:42 ATESZ 13

Skillek. Azt mindenki láthatja, hogy marhasok van belolük. Ez a sok variáció adja a játék varázsát. Ugyanis ezek határozzák meg egy karakter igazi voltát, és a nagy számuk miatt a karakterek elég sokszinûek lehetnek.(faji alapon is persze, és ez most nem diszkriminációnak szánt megjegyzés.) Fontos az is tisztázni a legelején, hogy melyik 10et választjuk ki. Ez a 10 darab fogja a karaktert legyõzhetetlenné, vagy éppen egy kis nyomoronccá tenni. Miért? A válasz nagyon egyszerû. Hiába lehet az összes skillt fejleszteni a játékban akár 100pontra, de csak az adott 10 skill fejlõdése után lép a karakter szintet. És hát kellõ szintlépés nélkül eléggé macerás az élet Morrowindben, gondolok itt az igy esetleg kieso HP és MANA mennyiségre, hogy a többi értékrõl ne is beszéljünk. No de nézzük melyik skill mire is jó valójában...

Három nagy csoportra lehet osztani a SKILLeket. Van a MAGIC(mágia használatot segitõ), a COMBAT(közelharcot segitõ) és STEALTH(lopakodás, tolvajkodást segitõ) nagy csoport. Ezek csak hozzávetõleges besorolások, bárki variálhatja oket, fõleg ha Custom Class-t indít az elején.

Lássuk a csoportokat. A páncél és fegyverre vonatkozó skilleket kihagytam. Ezeket mindenki döntse el, hogy neki mi a legjobb, mi az ami jól áll neki, vagy mi a szimpatikus. Értem ezalatt, hogy egy mágus rohangálhat HEAVY ARMORban (lehet hogy majd megszakad alatta, de oldja meg), és egy harcos is vonulhat UNARMORED stilusban.. Bõvebben ezekrõl talán késõbb, de most nézzük az igazán fontos skilleket.

 

MÁGIA használók skilljei:

DESTRUCTION
[WILLPOWER]
 
Ez az alap. Ez az a skill, aminek a segitségével bármekkora ellenfelet szénné égethetsz vagy ha akarod apró kis véres szõrpamaccsá redukálhatod pillanatok alatt. Szinte minden támadó varázslat alapja, igy akár egy harcos, vagy tolvaj karakternek is jól jöhet, ha nem nagyon akar többkilós kardokkal hadonászni. Egy valamire azért nem árt figyelni. MANA az bizony nem árt, ha van, méghozzá jóóóóósok. Éppen ezért, még ha ajánlott is a tolvajoknak és harcosoknak, ha kevés a mana, akkor 1-2 puffogtatás után mindeképpen elõ kell kapni a kalapácsot, és jól odaverni vele. Mágusoknak valószinûsithetoen több a manájuk, igy õk hasznosabban és többször tudják használni. De nekik is vigyázni kell, mert amig a tolvaj/harcos tud védekezni és harcolni fegyverrel, addig egy komolyabb mágust is agyonverhet egy kósza limlom szörny, mana nélkül.
ALTERATION
[WILLPOWER]
 
Ez egy nagyszerû skill. Soksok hasznos varázslat ered ebbõl az iskolából. Ott van például az OPEN, amivel egy magas skillû karakter bármilyen zárat vagy ajtót képes kinyitni anélkül, hogy képzett tolvaj lenne. És akkor nem beszéltünk a LEVITATE(repülés, lásd Supermant abban a ronda kék-piros tornamezében) és WATER BREATHING(viz alatti lélegzés) hatásairól, amikre minden kalandozónak szüksége lehet. Ajánlott mindenkinek, tipustól függetlenül.
ILLUSION
[PERSONALITY]
 
Illuzió mint olyan kiváló iskola a tolvaj szakma pótlására. CHAMELEON (beleolvadás a környezetbe) is ebbe az iskolába tartozik, amivel például bárkit és bármikor meglophatunk. Vagy ottvannak CHARM és FRENZY varázslatok, amelyekkel a nemjátékos karaktereknél érhetünk el hatást, vagy pozitiv vagy negativ irányban. És amig a diplomácia néha balul sülhet el, addig a varázslatok mindig hatnak. Ide tartozik még a CALM (lenyugtatás) varázslat is, ami eléggé hasznos tud lenni, ha egy boltba belépve az eladó egy huszkilós kalapáccsal rohan feléd azzal a szándékkal hogy szétlapitja a koponyád. Merthát mindenki csak egyszer él, és ha megölöd az úgymarad. Azt, hogy az ENCHANT MASTER TRAINERT csak igy tudod lebeszélni arról hogy kibelezzen, már meg sem emlitem mint pozitiv hatását ennek az iskolának...
CONJURATION
[INTELLIGENCE]
 
Érdekes egy iskola, az kétségtelen. A BOUND (eszközök megidézése használatra) varázslatai miatt nagyon hasznos tud lenni. Mellette szól az is, ennek az iskolának a segitségével tudsz lényeket idézni segitõknek, vagy amiket megtámadva hamar és könnyedén tudsz lelkekhez (SOUL) jutni ENCHANT számára. Ami picit lerontja az iskola megitélését, az az, hogy nehezen lehet fejleszteni, szinte majdhogynem csak trainerrel érdemes, hagyományos úton lassabb mint a többi skill esetében.
MYSTICISM
[WILLPOWER]
 

Hát ez az iskola megitélés kérdése hogy jó e vagy sem. Van négy kiválló varázslata. Ezek persze eléggé használhatóak. A két darab INTERVENTION (teleportálás azonnal a következõ templomba vagy oltárhoz), MARK/RECALL (adott terület megjelölése, majd azonnali odateleportálás bárhonnan) és a SOULTRAP (lelkek bezárása GEMekbe). A TELEKINESIS is hasznos lehet, fõleg ha nem tolvaj az illetõ, mivel ezzel le lehet szedni távolról is a csapdákat, és lenyúlhatunk tárgyakat akár méterekrõl is. A REFLECT(bekapott találat visszaszáll a támadóra) is használható magasabb szinten.

RESTORATION
[WILLPOWER]
 
Szintén csak játékstilus kérdése, hogy mennyire használható ez az iskola. Szinte idetartozik minden varázslat, ami gyógyit/kigyógyit. Ám ezeket a varázslatokat megkerülhetjük ha POTION(italokat) használunk, és szinte minden templom és oltárnál ki tudnak gyógyitani a betegségekbõl. Talán az egyetlen igazán használható varázslata, az RESTORE STRENGTH (erõ visszaállitása) varázslat. Jókor jön ha a karakter 2-300kilóval a hátán meg sem tud moccani, mert valami csúnya negativ behatásnak köszönhetõen az ereje a béka segge alatt van.
ENCHANT
[INTELLIGENCE]
 

Ez a skill megosztja az embereket. Ugyanis talán az egyik legjobban használható skill a játékban, annak ellenére hogy se nem támadó, se nem gyógyitó hatású. Ezzel lehet ugyanis mágikus tárgyakat létrehozni sajátkezûleg. Igaz, hogy marhanehéz eleinte a sikeres alkotás, de késõbb ez változik, és magas INT és LUCK értékek mellett nagy százalékkal potyognak a házi készitésû dolgaink. Ezzel a skillel létrehozhatunk olyan tárgyakat amelyekbe olyan varázslatokat teszünk, amelyeket esetleg nem vagyunk képesek sikeresen varázsolni. És persze amiket gyártunk, azokat magas áron akár el is adhatjuk.

Az emberek másik fele viszont azt mondja, hogy kár kockáztatni és ezzel a skillel babrálni, hiszen tele van a játéktér enchantolni képes nemjátékoskarakterekkel, akik szép kis summáért (télleg sok pénzmag kell egy-egy jobb cucchoz) cserébe megcsinálnak bármit. És ne felejtsük el, hogy amit õk csinálnak, az MINDIG AZONNAL SIKERÜL, amig a saját barkácsolás rosszul is elsülhet! Pénzt szerezni aránylag könnyen lehet, igy télleg megitélés kérdése hogy megéri e foglalkozni ezzel a skillel vagy hagyjuk a barkácsmelót a szakemberekre a városokban...

A lényeg, hogy maga a skill nagyon használható, csak döntsük el, hogy mi akarjuk e használni olcsón, vagy másra bizzuk soksok pénzért.

ALCHEMY
[INTELLIGENCE]
 
Én nagyon szeretem ezt a skillt, mert bizony kalandok közben nagyon használható tud lenni. A játékban alapanyagokat szinte minden bokorból szedhetünk, és ezeket menet közben akár össze is dolgozhatjuk egy jo kis potionná. És egy RESTORE MAGIC ital életet, vagy életeket menthet. (Azt jó tudni, hogy nincs más út a MANA helyreállitásához, csak az alvás, és a restore magic italok. Aludni harc közben nem túl kifizetõdõ - nomeg nem is lehet, és restore magic potionokkal sincs tele minden bolt raktára...) Az is mellette szól, hogy a sok gagyi alkotóelembõl összerakott piákat jó pénzért akár el is adhatjuk boldog-boldogtalannak. És hát persze marhakönnyû növelni a skillt.

STEALTH tipusú skillek:

SECURITY
[INTELLIGENCE]
 

Mondanám hogy tolvajoknak szinte kötelezõ, de mivel az ALTERATION mágia iskolával (OPEN spellek) szinte teljes egészében megoldható a zárak nyitása, igy nem mondom. Inkább úgy mondom, hogy akinél nincs jelen az ALTERATION, az használja ezt a skillt, ellenben nem sok értelme van. Egyetlen elõnye talán hogy csapdát lehet vele hatástalanitani, de erre meg ott a MYSTICISM iskola TELEKINESIS varázslata. Döntsön mindenki saját maga.

 

SNEAK
[AGILITY]
 

Ez szintén egy olyan skill, amely nagy része teljes egészében helyettesitheto az ILLUSION mágia iskolával, azon belül is foleg a CHAMELEON és INVISIBILITY varázslatokkal. Korai szakaszban ezen felül még nehezen is fejleszthetõ.

 

ACROBATICS
[STRENGTH]
 
Hasznos skill. Több szempontból is. Célszerû másodlagos skillek köze berakni, mert könnyen fejleszthetõ. Elég ha csak folyamatosan ugrálva közlekedünk mint valami idióta kenguru. De ezáltal nõ a skill, és fejlõdünk, és könnyebben léphetünk eleinte szintet. A fejlõdésért kapott erõ statpontok meg jól jöhetnek. Magasabb szinten már elég szép nagyokat tudunk ugrani.
MERCANTILE
[PERSONALITY]
 
Ismét egy érdekes skill, szintén változó véleményekkel. Az kétségtelen, hogy ennek a skillnek a következménye, hogy a boltosok drágábban veszik meg a cuccainkat, és mi meg olcsóbban tudunk vásárolni. Igen ám, de amióta publikus a hegyesfülû helye a játékban, aki max áron veszi a cuccokat (creeper), azóta nem sok értelme van alkudozni, mivel vagy tele vagyunk pénzzel, vagy a creepernél adjuk el a szajrét.
SPEECHCRAFT
[PERSONALITY]
 

Nem lenne haszontalan skill, de ha járatosak vagyunk az ILLUSION terén, akkor annak pár varázslatával(CHARM, FRENZY) szinte teljesen kiválthatjuk e skill hatását. Viszont ILLUSION nélkül szinte nélkülözhetetlen, fõleg a sértegetések (önvédelembol gyilkolás elsõ lépése) és egyéb molesztáló effektek miatt.

 

 

COMBAT (harci) skillek:

BLOCK
[AGILITY]
 

Jó kis skill harcosoknak és tolvajoknak. Igaz hogy nehéz fejleszteni, de magasabb szinten szinte sebezhetetlenné válsz pajzzsal a kezedben. Azért szinte, mert elvileg max. 50% támadást tudsz pajzzsal felfogni. Egyertelmû, hogy mágusoknak harc közben nem sok haszna van, mivel akkor mind a két kezével mutogat (varázsol) igy a pajzs nem aktiv. Harcosok és tolvajok esetében is csak akkor hatásos ha egykezes fegyverrel masiroznak.

ARMORER
[STRENGHT]
 
Hasznos skill, de csak ritkán használja az ember, akkor is csak vészhelyzetben. Ezzel a skillel meg lehet javitani az elkopott fegyvereket. Városban és egyéb publikus helyeken felesleges használni, de két csata között a vadonban jól jöhet egy kis javitgatás a bicskán, vagy páncélzatodon. Nehéz fejleszteni, de olyan magas szintre nincs is értelme. +20-30 pont elég rá, hogy vészhelyzet esetén rendbe tudd hozni a károkat.
ATHLETICS
[SPEED]
 
Jó és hasznos skill, és aránylag könnyen fejleszthetõ (fuss folyamatosan vagy ússzál néha egy pár hosszt). Magasabb szinten lényegesen könnyebb a kalandozás, a játékos felgyorsult közlekedési sebessége miatt. Másodlagos skillek közé beférhet, ha van hely.

Megjegyzések:

  • Ha esetleg nem túl magas az eronk, és mégis nagyon súlyos HEAVY ARMORban nyomulunk, akkor figyeljünk arra, hogy télleg minden felesleges dolgot pakoljunk le otthon, és csak a legfontosabbakat hozzuk. Ugyanis lehetséges, hogy találunk valami értékes és használható tárgyat, de a súlya miatt már nem birjuk el. Ez mágusokra és tolvajokra nézve fontos, harcosoknak az ero a fo statjuk, elbirják.
  • Csak akkor lépsz szintet, ha a kiválasztott 5-5 elsodleges és másodlagos skilljeid összesen fejlodnek 10 pontot. Mindengy milyen eloszlásban. Igy a maradék skilleket igaz érdemes fejleszteni a hatásuk miatt, de ezek miatt nem fogsz szintet lépni.
  • Célszeru olyan skilleket választani elsodleges és másodlagosnak, amelyeket aránylag könnyen tudsz fejleszteni, és igy hamarabb lépsz szintet.
  • Nézd meg az adott skillhez tartozó statot (STRENGTH, DEX, INT, stb.) mert amikor szintet lépsz, akkor ezekre lesz hatással a fejlodésed.
  • Egyik skillt sem tudják hétköznapi városi emberek feltornázni tréninggel 100ra. Erre csak a MASTER TRAINEREK képesek. Ezek szétszórva élnek Morrowind területén, és minden skillnek csak EGY master trainere van.
  • Eleinte még olcsó, de késobb már drága egy-egy skill fejlesztése tréninggel.

Szólj hozzá! · 2 trackback

A bejegyzés trackback címe:

https://morrowindmania.blog.hu/api/trackback/id/tr43589163

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: advanced c course london 2019.05.22. 09:35:33

Megdöbbentő vallomás: Kicsi a micsodám! - Bellini

Trackback: c training london 2019.05.22. 09:08:04

best american spirits - Can you take niaspan and statins together

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása