Morrowind Mania

Ez az oldal a 2002-ben készült "The Elder Scrolls III: Morrowind" nevű játékról fog szólni.

Utolsó kommentek

Linkblog

Mágusok Céhe,Balmorai küldetések

2008.07.22. 17:56 ATESZ 13

Bevezető:

Miután megérkezünk Balmorában, és egy picit is szimpatizálunk a Harry Potter féle jelenséggel, akkor valószinu hogy hamarosan a Mágus Céhben kötünk ki. A céhnek otthont adó házikó közvetlen a Harcosok Céhe mellett van, de egyelore jól elfér egymás mellett a ketto. Maga a ház nagyjából 3 emeletes, és aránylag surun lakják. Ha már ottjárunk, célszeru csatlakozni is a céhhez, mert anélkül sajna nem nagyon foglalkoznak velünk. A legtöbb bennlakónál tudunk tréningezni picit, és a fobb varázslással kapcsolatos skilleket fel is tornázhatjuk 50-60 környékére, ha a pénztárcán engedi. Emellet persze szinte minden árul valamit, lehetoség van enchant-olni, varázslatokat venni vagy akár késziteni is. Az alsó szinten, van egy teleport, amibe ha belegórálunk egy kis aprót, el tudunk suhanni pillanatok alatt a többi városban muködo mágus céhben. Amolyan belso gyorsvasút, picit feljavitva. Van egy kis paravánnal elkeritett hely, ágyakkal. Itt alhatunk is, ha céhtagok vagyunk. Na miután berendezkedtünk, a boröndjeinket kipakoltuk, pár törülközot lenyultunk, a vacsorát megrendeltük, akár el is mehetünk a Balmorai Mágus Céh egyik vezetojéhez, Ranis Athryshoz egy kis munkáért. Barátságos egy ember, csupa jókedv és nevetés, de úgy elzavar a francba az alacsony rangunk miatt, hogy öröm nézni. Megkérhetjük hogy segitsen treningezni egy kicsit, de akkor már a mondandóját pár káromkodással is fuszerezi. Igy aztán menjünk talán egy kisebb vezetohöz, az adoniszi szépséggel biró Ajira-hoz, valahol lenn az alsó szintre. O talán lealacsonyodik és szóbaáll velünk.

1. Küldetés: Gombaszedés
Ajira mint emlitettem igen feltuno jelenség. No nem magassága miatt, ugyanis ha nem figyel az ember, észre sem veszi ot az iróasztala mellett. Szerencsénkre szóbaáll velünk, sot mitöbb, még talán az öröm apró kis szikráit is felfedezhetjük a mondataiban. Elmeséli, hogy o is mágus akar lenni, úgy mint mi. Ez mondjuk nem meglepo, de jó az ilyet még az elején tisztázni. Szóval nem elég hogy mágus akar lenni, jelen esetben Journeyman szintet ostromolja, de még egy kollegájával, Galbedir-rel is folytat egy kisebb versenyt, hogy ki éri el hamarabb azt a rangot. Galbedirt fenn találhatjuk a késobbiekben, az emeleten, lehet nála enchantolni. Ajira megkér, hogy segitsünk neki a versenyben, és legyünk oly' kedvesek, hozzunk neki 4 gombafajtát a közeli lápvidékbol/rol. Meg is adja hogy konkrétan melyik 4re van szüksége:


Luminous Russula


Violet Coprinus


Hypha Faeria
Bunglers Bane

Ha megszerezzük neki, hálás lesz, mondja, majd utunkra bocsát. Hálaisten nincsenek messze a gombák, de a várost el kell hagyni. Célszeru már itt megtanulni a MARK+RECALL varázslatpárost, mert sok idot megspórolhatunk vele. Induljunk kifelé, de utközben a kedves Ranis melletti ládából vegyük magunkhoz az amolyan túlélocsomagot. Ezt mindenki megkapja alapfelszerelésként egyszer, ha belép a céhbe. Hagyjuk el Balmora-t kelet felé, a bolha melletti kapun, majd a folyót követve induljunk el. Pár percnyi séta után egy tábort láthatunk ahol két ember melegszik egy tuznél, majd velük szemben egy hidat, ami átvezet a folyón. A hiddal szemben egy hegygerinc szeruség húzódik, azt kell megmászni. A hegyvonulat túloldalán ott a lápvidék. Van egy fa, ami egy kisebb mocsár/tó mellett áll, onnan leszedhetjük mind a 4 gombát egyszerre. Közben esetleg egykét apróbb lény a helyi kommunából ránktámadhat, de nem okoznak gondot. Ha megvannak a gombák, sétáljunk vissza Ajira-hoz, vagy RECALL esetleg. Ajira nagyon boldog, majd kiugrik abból a randa borébol, és hálából ad 4 gyógyitalt, használjuk egészséggel. Mielott ujra felajánlanánk szolgálatainkat neki, menjünk Ranis-hoz, és büszkén meséljük el mit tettünk, majd kérdezzük meg mit szól hozzá. Nem hatja meg, de látva az igyekezetet egy szinttel elorébb léptet a ranglétrán, majd ujfent elzavar a fenébe....

2. küldetés: szabotázs!
Ajira nem nyugszik. Ajiranak agyára ment a verseny. Ajira a piszkos trükkjeit is beveti Galbedir ellen. Azaz minket. Ugyanis a "szépség" megkér minket, hogy legyünk egy aljas tett, egy szabotázs elkövetoi. Azt akarja a galád, hogy egy hamis lélek kristály csempésszünk Galbedir iróasztalába, beleronditva igy a házifeladatába, pláne a tudta nélkül. Oké, csináljuk. Ajira ide is adja a követ. Szerencsékre Galbedirnek éppen akkor fontos dolga akad lenn az alsó szinten, és igy lesétál az emeletrol. Sietni kell, kihasználni az idot. Kábé félúton találkozhatunk is vele, célszeru ráköszönni, mert emiatt leáll kicsit, mi meg futhatunk tovább. Fenn az emeleten nincs senki, igy akár zsebre is tehetjük az asztalon levo már megtöltött lélekkristályokat. Sok pénzt érnek. Tegyük a hamis kristályt az asztalba(NEM RÁ!! BELE!! - jobb klikk asztalon és oda(kellett 3-4 reload mire rájöttem én balga)), majd fütyörészve suhanjunk vissza Ajira-hoz. O ismét csak nagyon boldog.

TIPP: Ha utközben amikor összefutunk Galbedirrel, próbáljunk vele üzletelni, BARTER, akkor megáll ott, és nem megy vissza soha az emeletre, igy van idonk, és még az iroasztal melletti ajtót is ki lehet nyitni a késobbiekben.

3.küldetés: Virágok Ajira-nak
Ajiranak imponál hogy mi végezzük el helyette a munkát, és igy ismét csak megkér, hogy segitsünk. De most nem gombát, hanem virágot kér hogy szedjünk neki. El is meséli merre kellene menni. Picit hosszabb kiruccanás lesz, mint a gombák esetében, de ez sem vészes. Az Amaya Tó környékét emliti, hogy talán ott megtaláljun a megfelelo virágokat. Ehhez induljuk el a Moonmoth erod felé, majd az utkeresztezodésnél forduljunk Peliagad felé. Menjünk délnek egészen addig, amig egy nagyobbacska tóhoz nem érünk. Ott a parton nézzünk szét, elobb utóbb meglesznek a virágok. A virágok amik kellenek:

 

Gold Kanet
 

 

Stoneflower Petals
 

 

Heather
 

 

Willow Anther

 

Miután megvannak, menjünk hozzá vissza. Ilyenkor már télleg jól jön a RECALL. A küldetés alatt ismét csak nem találkozunk komolyabb ellenféllel, ámbár a tó környékén már összefuthatunk pár nagyobb termetu lénnyel(nagynak nagyok, de nem jelentenek nagy akadályt.) Ha ezeket is leadtuk Ajiranak, ismét látogassuk meg Ranist, pár jó szóért, és egy esetleges ranglistalépésért. Ajira hálája jeléül ad 6db manaitalt, ami kivételesen télleg jól jöhet a késobbiekben.

4.küldetés: egy tál nem tál
Ajira volt olyan kétbalkezes, és eltörte az egyetlen kerámiatálat, amivel eddig dolgozott. Megkér, hogy ugorjunk el a sarki vasedénybe Ra'virr-hoz, és hozzunk egy újat. Nem ajándékba kéri, ad 10aranyat is. Pár lépés, és már meg is hoztuk neki a tálat. Ismét csak boldog, de ezuttal nem ad semmit.

5.küldetés: Galbedir bosszúja
Ajira és Galbedir párharca kezd elfajulni. A hamis kristály miatt elrontott házifeladat, és az emiatt kapott letolás eredményeképpen Galbedir ugy döntött, hogy most o következik. Amig mi aludtunk és Ajira a wcn volt, Galbedir fogta magát és ellopta Ajira gombás és virágos jegyzeteit. Illetve nem biztos hogy o volt, de Ajira rá gyanakszik. Ránk vár a feladat, hogy colombót megszégyenito gyorsasággal találjuk meg a jegyzeteket. Kérdezzünk körbe, hogy ki mit látott. A legtöbb válasz az lesz, hogy ugyan látták Galbedirt Ajira asztala körül ólálkodni, de papirt nem láttak nála. Szerencsére kiderül az is, hogy Galbedir nem hagyta el azóta az épületet, igy aztán valahol házon belül kell lennie a feljegyzéseknek is. Galbedir persze tagad. Nem marad más, mint átkutatjuk a házat. Pár percnyi kutakodás után rájöhetünk, hogy ez a Galbedir sem egy lángész, olyan helyekre rejtette a papirokat, amiket egy vak óvodás is megtalál 2 perc alatt. Vigyük vissza a kétségbeesett Ajiranak, aki a nyakunkbaborul, és telesirja örömében a ruhánkat. Cserébe kapunk pár üveg Spell Absorbtion piát.

Ranis, a céh helyi vezetoje, aki végignézte az eddigi munkásságunkat közli velünk, hogy immár elértük az EVOKER szintet, és gratulál. Ezentúl o adja majd a feladatokat, és megkér hogy Ajira-t hagyjuk békén, had tanuljon, dolgozzunk neki. (késobb még visszatérünk Ajira-hoz, de egyelore ennyi volt vele a dolgunk, nem ad több feladatot)

6.küldetés: Irány a mélyviz, avagy dupla meló kezdésnek
Ranisról már az elején kiderült, hogy nem szivbajos. Most, hogy végre szóbaáll velünk, sem sokat változott. Egybol két feladatot is ránkbiz, egyszerre. A jó hir az, hogy mindkét feladatot aránylag kis távolságra egymástól kell végrehajtani.
Az elso fele a feladatnak, egy bizonyos MANWE nevezetu emberke felkutatása. Manwe jó munkásember, de vagy a távolság, vagy egyéb ok miatt az elmult 3 hónapban nem fizette be a Mágus Céh tagdiját. Ez az összeg mindennel együtt 2000aranyra rúg. Ranis megkér, hogy menjünk el hozzá, és beszéljük rá, bármi áron, hogy fizessen. Elmondja még, hogy Manwet a Punabi nevezetu barlangjában találjuk meg.
Másik feladatunk az lesz, hogy beszéljük ár Llarar Bereloth-t arra, hogy csatlakozzon a Mágus Céhhez. Ranis legalábbis szivesen látná a csapatban. Ot egy Sulipund nevezetu helyen találjuk.

Szerencsére a két feladat célszemélyei közel vannak egymáshoz. De hogy tudjuk is merre kell menni, Ranis elmeséli, hogy mind a két helyszin közel van egy régi dunmer eroditményhez, a Marandus-hoz. Ezt be is jelöli a térképünkön. Menjünk el ahogy akarunk az eroditményhez, majd ha elértük, forduljunk északnak, és induljunk el az északkeleti csapás mentén. Nemsokára fel is tunik mindkét helyszin. Útközben találkozhatunk pár komolyabb ellenféllel, de mire idáig elérünk nem lehet probléma velük. Ha kezdo a karakter, akkor talán. Arra figyeljünk, hogy pár ellenfél fertozött lehet, vigyünk ezért magunkkal gyógyitalokat fertozés ellen. Eloször is a Punabi barlang tunik fel. Menjünk be, és nemsoká találkozhatunk is Manwe-val. Próbáljuk elmagyarázni neki, hogy kell a pénz. Ha nem hajlandó elhinni és nem akarja kifizetni a 2000et, akkor kezdjük el sértegetni, majd szigoruan önvédelembol verjük bele a földbe. Ha kifizeti, akkor váljunk el tole békében.

-Sulipund sincs messze. Tovább az uton meg is látjuk. Menjünk be, és a nagy teremben meg is találjuk Llarar-t az emeleten. Beszéljünk vele, majd ha nem akar csatlakozni, akkor gyozzük meg pénzzel, hogy dehogynem, minden vágya az hogy csatlakozzon. Ha nem vagy hive a diplomáciának, akkor köss bele, majd szintén csak szigoruan önvédelmi alapon irtsd ki az egész helyet....

-Ha megvolt a beszéd mindkét emberrel (eredményességet ne taglaljuk most) akkor nyomás haza a céhbe Ranishoz. Ha nem fizetett Manwe, akkor van lehetoség hazudni Ranisnak, és saját zsebbol kifizetni a 2000aranyat helyette. Ebbol visszaad 1000et azonnal Ranis, mint munkadij. Emelett kapunk tole 4db manahelyreállitó löttyöt, és egy ujabb lépést a ranglétrán.

7. küldetés: konkurencia megszüntetése
Ranis megkér minket, hogy legyünk oly' kedvesek és számoljuk fel a konkurencát a városban. Pontosabban egy Argoniait kellene lebeszélni arról a tervérol, hogy a közeljövoben is trenirozza vagy gyógyitja az arrajárókat. Az emlitett konkurencát meg is találhatjuk a Sout Wall nevezetu buntanyán, soksok tolvajjal körülvéve. Beszélgessünk el vele. Miután megvesztegettük, felajánljra hogy minket is treniroz, ha szükségünk lenne esetleg rá. Megkérhetjük hogy hagyja abba ezt az ipart, de akkor o felajánl egy nagyon is átgondolandó üzletet. Miszerint hazudjuk azt Ranisnak, hogy sikerült lebeszéni ot a tréningrol, minket pedig cserében bármikor elvállal. Menjünk vissza a máguscéhbe és közöljük Ranis-szal hogy a konkurencia kiiktatva (khm.. amirol nemtudunk az nem fáj ugyebár). Ha esetleg lennénk olyan balgák, és megtámadnánk a gyikemberkét, akkor az egész épület lakossága a hátunkba próbálna egy méretes szablyát állitani, ami pedig nem jó. Nagyon nem jó.

8.küldetés: Bébicsoszök elore.
Ranis egy ujabb feladattal áll elo. Egy fiatal tanulót, Itermeral-t kellene Peliagadba kisérnünk úgy, hogy lehetoleg élve és egy darabban érkezzen meg oda. Ám késobb kiderül, hogy Ranis ismét csak piszkos és sötét dolgokra készül.. Ugyanis magasról tesz rá mi történik a sráccal az út során, ami igazán fontos és érdekes neki, az a nála levo feljegyzés. Azt kellene megszereznünk tole. Egyébként a Eight Plates nevu késdobálóban vár ránk. Ha esetleg profik vagyunk a zsebmetszésben, akkor már itt meg is oldhatjuk a történetet egy sikeres lopással. Ha nem, akkor ajánljuk fel hogy elkisérjük, és sétáljunk ki vele a vadonba. Most vagy végigvisszük, egészen a Halfway Tavern-ig Peliagadba, és ott ha a persuade 80felett van, elkérjük tole békésen... Vagy valahol kinn a vadonban, egy óvatlan pillanatban beleverjük egy közeli bokorba, és kifosszuk a hulláját. Játékosra van bizva, a lényeg a papir. Ranis örülni fog neki.

9. Küldetés: Nekro vagy nem nekro, ez itt a kérdés
Ranis látta rajtunk, hogy nincs ellenünkre a konkurenciairtás feladat. Igy most ismét csak egy hasonlóra kér minket. Elmeséli, hogy van egy Tashpi Ashibael nevezetu illeto, aki Nekromata varázslatokkal és eljárásokkal üzérkedik. Ezt persze a jóságos és szentéletu Ranis nem hagyhatja, és megkér hogy irtsuk ki a halottidézot. Csak a halál a megoldás, nincs diplomácia. Hát meglátjuk. Teleportáljunk el Ald-Ruhnba a mágus hálózaton, majd onnan az utazóbolhával menjünk el Maar Gan-ba. Ott kérdezosködjünk körbe, és kiderül hogy Tashpi a város végében lakik, és hogy a városlakók szerint kizárt hogy nekromata legyen. Keressük hát fel, és tisztázzuk a dolgokat. Amikor megemlitjük a jövetelünk célját, megkérdezi hogy kiváncsiak vagyunk e a történetére, vagy egybol megküzdünk. Le is gyilkolhatjuk, de célszeru meghallgatni is. Persze forditott sorrendben. Elmeséli, hogy ez a Ranis egy nagyon furcsa, kissé hatalomvágyó noszemély, aki annyira haragtartó hogy képes bármit kitalálni a bosszú érdekében. Most is ilyenrol van szó. Tashpi ugyanis anno nem csatlakozott a Mágus Céhhez, és ezt Ranis zokonvette. A céh helyett eljött ide a faluba, és a helybéli embereknek felajánlotta szolgálatait, többnyire gyógyitó képességét. Miután elmesélte mi a helyzet, megkérdezi, mi lenne ha azt mondanánk Ranisnak hogy megöltük, de o eközben elhagyná a falut, és valahová a külso peremvidékre költözne. Ha elfogadjuk, akkor hazudnunk kell Ranisnak, ha nem fogadjuk el, akkor harc. Döntsünk, majd sétáljunk haza a fohadiszállásra. Akárhogy is alakult, Ranis csak akkor lesz maradéktalanul boldog, ha azt mondjuk hogy a nekromata halott. Az hogy ez mennyire valós, lényegtelen. (Ha a 100méterre levo kocsmába nem volt eddig képes átmenni és megnézni hogy korábban télleg megszüntettük a konkurenciát, akkor annak az esélye hogy ide elcammog nagyon pici, mondhatni semmi.) Szóval vagy igy, vagy úgy, de Ranis örülni fog és ad pár "Scrolls of Elemental Burst Fire", "Scrolls of Fourth Barrier"-t, és eloléptet ismét.

10.küldetés: Belso elháritás
Ranis ismét egy érdekes feladattal áll elo, de látva az eddigieket meg sem lepodünk. Most azt találta ki, hogy egy Telvani kém van a céh tagjai között. És ennyi. Hogy ki az, hol van, és miért van ott ahol van, azt nekünk kell kideriteni. Utazzunk körben a belsohálózaton, és kérdezosködjünk mindenfelé. Aztán meglepo módon, Vivecben, a fovárosban furcsa dolog történik. Amikor Tiram Gader nevezetu emberkénél érdeklodünk, - aki egyébként a helyi céh vezetojének, az Archmágus Treboniusnak a jobbkeze - a kérdéseinket személyes sértésnek veszi. Nem igazán érteni miért, hiszen csak kérdezosködtünk. Rá is kérdezhetünk Treboniusnál, hogy a kollegát mi lelte, o visszakérdez hogy szerintünk ki a kém. Érdekes fordulat. Ha elég sokat beszélgettünk, akkor mindenkinek lehet picit sejtése ki az. Ha azt válaszoljuk hogy Tiram Gader a gyanus, akkor Trebonius ideadja a "jobbkeze" okiratait, hogy vigyük vissza Ranisnak, tisztázásképpen. Mire legközelebb visszajövünk Vivecbe, akkor Tiramnak már se hire sem hamva.. (Illetve hamva lehet van) Ha esetleg azt találjuk mondani, hogy az elmúlt napok furcsa küldetéseire alapozva lehet hogy Ranis a kém, akkor Trebonius ismét csak megköszöni hogy nyomoztunk, és mire visszaérünk a Balmora-i céhbe, Ranisnak...szóval már o sincs szolgálatban azóta... (értejött a nagy feke óóóótó :)). Akár igy, akár úgy, egy a lényeg. Kapunk egy pofás kis bicskát "soultrap"-pal, és 2 scrollt, amivel megidézhetünk egy-egy Golden Saint-ot. (lelke sokat ér). És hát nem utolsó sorban MAGICAN szintre emelkedtünk, ami azért már valami a mágusok között.

Megjegyzés:
Ezzel az utolsó kémvadászattal kifogytak a Balmorai Mágus céh hivatalos kalandjai... Késobb, amikor elértük a WARLOCK szintre Ajira megbiz majd egykét nemhivatalos dologgal, de ezt majd a késobbiekben tárgyaljuk. Addig is, a karriert lehet folytatni más területen vagy más város Mágus Céheiben..

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://morrowindmania.blog.hu/api/trackback/id/tr94580368

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása